سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزه های شیک ایرانی

با طبخ این 5 غذای خوشمزه و لذیذ از شر آشپزی سخت خلاص شوید

بسیاری از پزشکان به افراد توصیه می‌کنند که در وعده‌ شام غذاهای سبک و کم حجم مصرف کنند تا با دریافتکالری کم به اضافه وزن مبتلا نشوند؛ از این رو باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد با معرفی انواع غذاهای نانی و غیر برنجی به شما کمک کند تا با کنار گذاشتن غذاهای برنجی، انتخاب متنوعی برای وعده غذایی شام خود داشته باشید.

در مطلب زیر طرز تهیه 5 نوع غذای نانی و غیر برنجی آمده است که می‌توانید باکمک آنها شامی دلچسب تهیه کنید.
رولت کوکو سبزی

آیا همسری ایده آل هستید؟+ تست روانشناسی

مواد لازم برای 5-6 نفر

1 کیلو سبزی کوکو
5 عدد تخم مرغ
نمک و فلفل و زردچوبه

مراحل تهیه؛ مدت زمان لازم برای پخت 1 ساعت

تخم مرغ‌ها را به حدی هم بزنید تا کاملا پف کند، سبزی و ادویه‌جات را به آن اضافه کنید، سبزی را داخل تابه با قطر نازک بریزید و بعد از آماده شدن بزارین سرد شود و بعد از تابه آن را جدا کنید؛ سپس آن را روی یک پلاستیک قرار دهید و آرام آرام آن را رول کنید و داخل همان پلاستیک در یخچال بگذارید تا کاملا رول شود، بعد می‌توانید آن را برش دهید و با گوجه، خیارشور و کاهو سرو کنید.

 

کوکو هویج

مواد لازم برای 2 نفر

2 عدد هویج رنده شده درشت
1 عدد سیب زمینی رنده شده درشت
پیاز رنده شده
1 عدد تخم مرغ
نمک، شوید خشک، ادویه و زردچوبه به میزان لازم

آیا همسری ایده آل هستید؟+ تست روانشناسی

مراحل تهیه؛ مدت زمان لازم برای پخت 1 ساعت

سیب زمینی، هویچ، پیاز، تخم مرغ و ادویه‌جات را با هم مخلوط کرده و در روغن داغ به صورت یک تکه بریزید تا سرخ شود، در نهایت آن را برش می‌زنیم.

کتلت گردو

مواد لازم برای 4 نفر

250 گرم گردو آسیاب شده
2 عدد سیب زمینی
250 گرم گوشت چرخ شده
1 عدد یپاز رنده شده
نمک، فلفل، زرچوبه به میزان لازم
1 عدد تخم مرغ

مراحل تهیه؛ مدت زمان لازم برای پخت 1 ساعت

ابتدا سیب زمینی‌ها و پیاز را رنده، سپس نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید، بعد از آن گوشت و تخم مرغ را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شود؛ حال گردوی آسیاب شده رو اضافه کرده دوباره هم بزنید و در آخر هم به اندازه و شکل دلخواه در روغن سرخ کنید.

آیا همسری ایده آل هستید؟+ تست روانشناسی

کوکوی استانبولی

مواد لازم برای 3 تا 4 نفر

2 عدد سیب زمینی
1 پیمانه پیاز سرخ شده
3 عدد پنیر پیتزا ورقه‌ای
1 پیمانه لوبیا سبز پخته
3 عدد تخم مرغ
زردچوبه، فلفل و نمک به میزان لازم

مراحل تهیه؛ مدت زمان لازم برای پخت 30 دقیقه

سیب زمینی‌ها را به صورت نگینی خرد کرده سپس در روغن سرخ کنید؛ پیاز سرخ کرده را به همراه لوبیا سبز پخته (به اندازه بند انگشت خرد کنید)، تخم مرغ، نمک، فلفل و زردچوبه به سیب‌زمینی‌ها اضافه کرده و مواد را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند، ابتدا در یک تابه متناسب با مقدار مایه کوکو (اگر تابه کوچک یا بزرگ باشد قطر کوکو کم یا زیاد می‌شود)، روغن بریزید و اجازه دهید روغن کاملا داغ شود، سپس مانند کوکو سبزی، مایه کوکو را به صورت یکجا داخل تابه بریزید و با قاشق آنرا صاف کنید.

نکته قابل توجه این است که کوکوی استانبولی مانند کوکوی سبزی نیاز به برگرداندن ندارد؛ پس از اینکه کوکو تقریبا سرخ شد، پنیر‌های ورقه‌ای را روی آن بچینید و درب تابه را بگذارید تا پنیر‌ها آب شوند، سپس کوکو را به همراه نان سرو کنید.

آیا همسری ایده آل هستید؟+ تست روانشناسی
خوراک مرغ با سس پرتقال

مواد لازم برای 2 تا 3 نفر

4 عدد ران و کتف مرغ
1 قاشق غذاخوری رب گوجه
نمک و فلفل به میزان لازم
سس سیر و کچاب
1 پیمانه آب پرتقال

مراحل تهیه؛ مدت زمان لازم برای پخت 1 ساعت

مرغ‌ها را داخل ظرف مورد نظر تفت دهید تا بوی زخم آن از بین برود, بعد سس رب گوجه، کچاب و کمی آب را با ادویه‌ها به مرغ اضافه کرده و آن را تفت دهید و بگذارید تا پخته شود؛ بعد آب پرتقال را به آن اضافه کنید و بگذارید مواد جوش بخورد تا پرتقال جذب مواد شود و سپس می‌توانید با برنج آن را سرو کنید.

 

منبع : yjc