سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزه های شیک ایرانی

طرز تهیه دو نوع “خمیر پیتزا” خانگی حرفه ای و خوش طعم

    نظر

 چجوری خمیر پیتزا رو به بهترین شکل درست کنم ؟

فرمول پخت خمیر پیتزا را اگر یاد بگیرید نیاز نیست دیگر نگران چیزی باشید چون به بهترین نحو می توانید از صفر تا صد پخت پیتزا مخلوط و هر نوع پیتزای دیگری را انجام دهید و ما نیز در ادامه این مطلب دو دستور تهیه خمیر پیتزا معروف را برای شما مهیا نموده ایم :

مواد لازم برای خمیر پیتزا چند کاره :

  • آرد: 3 پیمانه معدل 425
  • تخم مرغ: 1 عدد
  • خمیر مایه فوری: 1 قاشق غذاخوری
  • شکر: 4 قاشق غذاخوری
  • نمک: 1 قاشق غذاخوری
  • روغن مایع: 6 قاشق غذاخوری
  • شیر ولرم: 1 پیمانه معادل 250 میلی لیتر 

دستور تهیه های دیگر:

طرز تهیه سالاد سزار

طرز تهیه خمیر پیتزای چند کاره :

ابتدا شیر ولرم ، خمیر مایه و یک غذاشق غذاخوری از شکر را در کاسه ای بریزید و مخلوط کنید، روی کاسه را با یک لایه سلفون بپوشانید و برای 10 دقیقه تا یک ربع کنار بگذارید تا کف کند.

 

بعد از سپری شدن زمان فوق روغن مایع، تخم مرغ، نمک ، باقی مانده شکر و مخلوط خمیر مایه را در یک کاسه بزرگ بریزید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

 

در این مرحله آرد را در سه مرحله روی مواد الک کرده و هر بار مواد را هم بزنید ، در آخرین مرحله اضافه کردن آرد مواد را با دست ورز دهید تا خمیر درست شود.

 

  روی خمیر یک لایه سلفون بکشید و روی ظرف را هم با یک حوله بپوشانید و برای 1 ساعت کنار بگذارید تا خمیر ورآید.  بعد از یک ساعت خمیر را روی یک سطح آرد پاشی شده قرار داده و روی آن کمی آرد بپاشید.

 

خمیر را با دست خوب ورز دهید تا نرم و لطیف شود، سپس خمیر را به دو قسمت مساوی برش زده و هر قسمت را با دست به شکل گلوله درآورید. در مرحله بعد روی یک سطح صاف کمی آرد بپاشید و یکی از خمیر ها را روی آن قرار داده و با وردنه باز کنید. سینی فر را چرب کرده و خمیر را داخل آن قرار دهید و با دست خمیر را پهن کنید تا به شکل دلخواهتان برسد.

 

خمیر پیتزا خونگی

 

خمیر آماده شده را برای 15 تا 20 دقیقه کنار بگذارید تا استراحت کند، در این مرحله خمیر آماده است مخلفات پیتزا را روی آن بچینید و بپزید. میتوانید باقی مانده خمیر را در یک کیسه فریزر قرار داده و در یخچال نگهداری کنید و یا فریز کرده و بعدا استفاده کنید. طرز تهیه این مدل خمیر پیتزا بسیار ساده است و کاربردهای زیادی دارد ، میتوانید با این خمیر نان درست کنید و یا برای درست کردن شیرینی های مختلف، پیراشکی و سمبوسه از آن استفاده کنید.

 

طرز تهیه شماره 2 خمیر پیتزا حرفه ای

در این دستور تهیه یک روش جدید و جالب خمیر پیتزا را بیان می کنیم که در مواد آن شاید ماءالشعیر و فلفل جالب باشد:

 

مواد لازم خمیر پیتزا:

 

  • آرد: 3 لیوان 
  • نمک: 1 قاشق چایخوری
  • پودر مخمر: 1 قاشق غذاخوری
  • شکر:  1قاشق چایخوری 
  • فلفل سفید: به مقدار لازم
  • روغن مایع: 6 قاشق غذاخوری
  • ماء الشعیر: به مقدار لازم 
  • آب ولرم: نصف لیوان

طرز تهیه خمیر پیتزا جدید : 

ابتدا پودر مخمر و آب ولرم را مخلوط کرده و کنار بگذارید تا کف کند.

 

در این میان آرد، فلفل سفید، نمک و شکر را در یک کاسه مناسب مخلوط کرده و کنار بگذارید. بعد از اینکه خمیرمایه عمل آمد آن را به مخلوط آرد اضافه کرده و مخلوط نمایید.

 

در این مرحله ماء الشعیر را کم کم به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا جایی که خمیر درست شود. خمیر بدست آمده را کمی ورز دهید تا از حالت چسبندگی خارج شده و نرم و لطف شود.

 

خمیر بدست آمده را برای 4 تا 5 دقیقه روی یک سطح آرد پاشی شده ورز دهید تا آماده شود.

 

خمیر آماده شده را داخل یک کاسه قرار داده و روی آن را با یک حوله بپوشانید و کنار بگذارید تا ورآید. بعد از اینکه خمیر پف کرد و حجم آن دو برابر شد آن را روی یک سطح آرد پاشی شده ورز دهید و به دو قسمت مساوی برش بزنید. هر قسمت از خمیر را به شکل چونه گرد در آورده و روی یک سطح آرد پاشی شده با وردنه باز کنید. سینی فر را چرب کرده و خمیر را داخل آن پهن کنید و با دست به آن فرم دهید. خمیر آماده است میتوانید از آن برای پخت پیتزای مورد نظرتان استفاده نمایید.

همچنین بخوانید:

طرز تهیه سس پستو

نکات تکمیلی در مورد خمیر پیتزا

خمیر پیتزا جزو نان و خمیر میباشد

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15دقیقه

و زمان پخت و انتظار آن در حدود 1 ساعت و 10دقیقه میباشد .

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

منبع :https://namnak.com/Pizza-Dough.p76100