سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزه های شیک ایرانی

نکات خواندنی و فوق العاده برای خوشمزه تر کردن فلافل

نکات کامل خوشمزه شدن فلافل

دلیل خوشمزه بودن فلافل های حاضری که در فست فود و ساندویچی ها می خوریم این است که در تهیه آنها از ادویه ها و چاشنی های خاصی استفاده میشود که بو و مزه خاصی به این غذا میدهد.فلافل

فلافل

این غذا اصالت عربی دارد که در ایران  هم پر طرفدار است،این غذا به دلیل استفاده از نخود پخته در تهیه آن ارزش غذایی بالایی نسبت سایر ساندویچ هایی که از بیرون تهیه میکنیم دارد و پر فایده تر است.استفاده زیاد فلفل در نوع اصلی این غذا آنرا به این نام معروف کرده است ، یعنی جمع مکسر واژه فلفل همان فلافل است.

فلافل خوشمزه

ادامه مطلب...

طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی

 تمایل به پخت غذاهای سنتی همچون واویشکا گیلانی، میرزا قاسمی شمال، قلیه ماهی جنوبی و … داشته باشید، قطعا از پخت و سرو کشک بادمجان سمنان نیز لذت خواهید برد. کشک بادمجان یکی از دسته غذاهای پر کالری، سنتی و بسیار خوشمزه است که طرز تهیه بسیار ساده ای داشته و به راحتی در منزل تهیه خواهد شد؛ اما امروز آمده ایم با یک دستور پخت کشک بادمجان مجلسی و بسیار خوشمزه، همراه با آریسته باشید

آموزش تهیه کشک بادمجان مجلسی و خوشمزه

 

ادامه مطلب...

مارچوبه را با دنیای از خواص درمانی و زیبایی بشناسید

با فواید بی نظیر مارچوبه آشنا شوید

فواید سلامتی مارچوبه، سلامت قلبی عروقی، بارداری سالم، بهبود باروری، رهایی از سندرم پیش از قاعدگی و بهبود سلامت استخوان است. همچنین در مدیریت شرایطی مانند دیابت، هنگ آور، آب مروارید، روماتیسم، سل، افسردگی، بیماری های دامی و تشنج نیز مفید است. این بیماری عفونت های دستگاه ادراری و کلسترول خون را کاهش می دهد و هم چنین برای سلامت گوارش خوب است و پتانسیل ضد سرطانی را نشان می دهد.خواص مارچوبه

خواص مارچوبه

مارچوبه چیست؟

مارچوبه به خانواده زنبق تعلق دارد و به دلیل خواص درمانی اش ارزشمند است و حدود 300 گونه مختلف از این جوانه ها در سراسر جهان وجود دارد که در رنگ های سفید، سبز و بنفش موجود است. مارچوبه سفید از نور خورشید دور شده و از این رو رنگ سبز و کلروفیل ندارد. رنگ بنفش پر از مواد گیاهی شیمیایی و آنتوسیانین ها است که این رنگ منحصر به فرد را به سبزی ها می دهد.

 

خواص و فواید درمانی و سلامتی مارچوبه

فواید سلامتی مارچوبه به طور مفصل در ادامه این بخش از سلامت نمناک ذکر شده است .

1. مارچوبه برای حفظ سطح هموسیستئین:

مارچوبه غنی از ویتامین های B است که به حفظ سطوح سالم هموسیستئین کمک می کند، وقتی یک آمینو اسید (متیونین)در بدن شکسته می شود در خون تولید می شود. ویتامین B، به ویژه اسید فولیک، B6، و B12 نقش کلیدی در تبدیل هموسیستئین به سیستین ایفا می کنند که پس از آن به متیونین همانند هر چرخه طبیعی متیلاسیون تبدیل می شود.

کمبود ویتامین B در بدن می تواند سطح هموسیستئین، خطر آسیب به رگ های خونی و ترومبوز وریدی را بالا میبرد که در آن لخته شدن خون در رگ ها، آترواسکلروز و دیگر اختلالات قلبی رخ می دهد.

علاوه بر این، ویتامین B به حفظ سطوح سالم قند خون با اطمینان از متابولیسم درست نشاسته و قند در بدن کمک می کند.

ادامه مطلب...

پخت “مربای هویج” خوش طعم و خوش رنگ با بهترین و ساده ترین روش

مواد لازم برای مربای هویج

  • هویج - 1 کیلو
  • خلال بادام یا پسته - 1 قاشق غذاخوری پر
  • شکر - 2 کیلو
  • زعفران آبگرفته - 1 قاشق غذاخوری
  • آب  - 2 پیمانه 
  • گلاب -  نصف پیمانه
  • آبلیمو - 1 قاشق سوپخوری یا جوهر لیمو نصف قاشق چایخوری
  • هل ساییده  -  یک قاشق غذاخوری

مربای هویجمربای هویج

مربای هویج

ادامه مطلب...

با این روش خوشمزه ترین زیتون پرورده را درست کنید

“زیتون پرورده” از آن مزه هایی است که طرفداران بی شماری دارد. این روش در نواحی شمال ایران رایج است و بسیار سلامت و مقوی است.

 

مواد لازم    اندازه

زیتون        1کیلوگرم

رب انار       1 ق غ

مغز گردو    300 گرم

آب انار    نصف استکان

دانه انار   نصف  پیمانه

روغن زیتون   3 ق غ

سیر رنده   شده1 بوته

سبزی    معطرمقداری

نمک      میزان لازم

گلپر     میزان لازم

 

 

 

ادامه مطلب...