سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزه های شیک ایرانی

طرز تهیه نان پنجره ای

مواد لازم برای تهیه نان پنجره ای :

نشاسته 3 قاشق سوپخوری

آرد برنج 1 قاشق سوپخوری

آرد 4 قاشق سوپخوری

تخم مرغ 5 عدد

گلاب 2 قاشق سوپخوری

شیر 1 فنجان

پودر پسته به اندازه نیاز

پودر شکر به مقدار لازم

روغن به میزان لازم

ob_388950_

 

 

طرز تهیه نان پنجره ای با شیر

ابتدا پودر نشاسته را در یک کاسه بزرگ بریزید و سپس گلاب را کم‌کم به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا گلاب و نشاسته کاملا با هم ترکیب شوند. توجه داشته باشید که اگر گلاب را یک‌باره به نشاسته اضافه کنید، نشاسته در گلاب گلوله می‌شود و باز کردن آن بسیار سخت خواهد بود.

در مرحله بعد، وقتی نشاسته و گلاب با هم ترکیب شدند و به شکل خمیر در آمدند، تخم‌مرغ‌ها را به ترکیب گلاب و نشاسته اضافه کنید و با قاشق خوب به هم بزنید تا ماده‌ای با غلظت ماست زده‌شده به دست بیاید.

در این مرحله باید آرد را به مواد اضافه کنید. آرد را باید الک کنید و به ترکیب گلاب، نشاسته و تخم مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یک‌دست شوند.

ترفند مهم و جالب در این مرحله این است که مواد را باید از یک توری رد کنید تا اگر آرد و یا نشاسته حل‌نشده در این مواد وجود دارد، از آن خارج شود.

برای درست کردن این شیرینی، باید آن را در روغن به صورت عمیق و شناور سرخ کنید. برای این کار، یک ماهیتابه با ارتفاع زیاد را انتخاب کنید. روغن مخصوص سرخ‌کردنی بهار الماس در آن بریزید و اجازه دهید روغن کاملا داغ شود. سپس قالب شیرینی پنجره‌ای را در آن قرار دهید تا کاملا داغ شود. وقتی قالب داغ شد آن را در مواد شیرینی تا دوسوم ارتفاع قالب فرو کنید و سپس در روغن داغ فرو ببرید. وقتی شیرینی از قالب خارج شد، قالب را دوباره در روغن داغ قرار دهید و دو مرتبه در مایع شیرینی فرو کنید. این کار را مرتب تکرار کنید. توجه داشته باشید که قالب را نباید کاملا در مواد شیرینی فرو کنید. چون شیرینی در هنگام سرخ شدن از قالب جدا نمی‌شود. همچنین سعی کنید فضای لازم برای سرخ شدن شیرینی‌ها در روغن وجود داشته باشد.

بعد از حدود 4 دقیقه شیرینی را از روغن خارج کنید و روی کاغذ مخصوص قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود. وقتی همه مواد شیرینی تمام شد، و شیرینی‌های سرخ‌شده خنک شدند، آن را در ظرف مخصوص سرو بچینید و روی آن‌ها را پودر شکر به همراه هل آسیاب شده بریزید. می‌توانید روی شیرینی‌ها برای تزیین بیشتر کمی پودر پسته بریزید.

نکاتی برای تهیه نان پنجره ای :

• قالبتان نباید به کف قابلمه بخورد و باید به صورت شناور باشد.

• وقتی شیرینی ها سرخ شدند روی هم قرار ندهید چون باعث می شود شیرینی ها نرم شوند.

• در زمان درست کردن شیرینی قالب را از روغن خارج نکنید، مدام باید داخل روغن باشد تا از حرارت نیفتد.

• چند دانه درست کردید دوباره موادتان را هم بزنید تا آرد و نشاسته ته نشین نشوند.

منبع: kitchen1011