سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزه های شیک ایرانی

طرز تهیه بلدرچین تنوری خانگی خوشمزه

پیشنهاد سر آشپز ,     نظر

دستور تهیه بلدرچین تنوری:

بلدرچین خواص فرارونی دارد و با  تهیه بلدرچین تنوری می توایند به سادگی یک غذای خوشمزه و مقوی تهیه کنید پس با وبلاگ خوش طعم همراه باشید.

مواد لازم بلدرچین تنوری :

  • بلدرچین 4 عدد
  • پیاز بزرگ 1 عدد
  • سیر 1 حبه
  • آبلیمو/نمک/فلفل قرمز و سیاه
  • روغن زیتون یا مایع
  • زعفران دم کرده

طرز تهیه بلدرچین تنوری:

بلدرچین را خوب شسته و در آبکش قرار دهید تا آب اضافه آن خارج شود.

پیاز و سیر را خلالی کنید و در ظرفی بریزید.

در حد چند قاشق آبلیمو و مقداری نمک و فلفل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مقداری از پیازها را در شکم بلدرچین ها بریزید و سپس بلدرچین را خوب با مواد درون ظرف آغشته کنید و روی ظرف سلفون بکشید و برای یکساعت در یخچال قرار دهید.

بعد از یکساعت، مقداری روغن زیتون یا مایع و زعفران دم کرده روی بلدرچین ها بریزید و خوب آنها را آغشته کنید و مجدد برای 4 ساعت دیگر در یخچال استراحت دهید تا کاملا مرینیت شوند.

بعد از این زمان، سبزیجات دلخواه مانند سیب زمینی، هویج، فلفل دلمه، لیمو، گوجه، کدو، بادمجان و.... را به قطعات دلخواه خرد کنید و در ظرف فر بریزید و روی آنها نمک و فلفل و مقداری روغن بریزید و خوب آغشته کنید.

همچنین بخوانید

“زرشک پلو با مرغ” ، طعمی اصیل در میان غذاهای ایرانی

سبزیجات را دور تا دور ظرف بچینید.

یک پیاز بزرگ را حلقه حلقه کنید و در مرکز ظرف بچینید و یک سیر را خلالی کنید و در نقاط مختلف ظرف قرار دهید بلدرچین را به پهلو یا پشت روی پیازها قرار دهید و در صورت نیاز پاهای بلدرچین را با نخ نسوز فر ببندید. در صورتیکه به پهلو بخوابانید پاها از هم جدا نمیشوند و نیازی به بستن ندارند.

مقداری روغن و زعفران روی بلدرچین ها بریزید.

روی ظرف فویل بکشید و چند سوراخ بزنید و ظرف را در فر از قبل گرم شده با دمای 180 تا 200 درجه قرار دهید زمان پخت بین 90 تا 120 دقیقه متغیر است با چنگال یا چاقو یکی از بلدرچین ها را تست کنید و در صورتی که به اندازه کافی نرم شده بود فویل را بردارید و اجازه دهید حدود 15 تا 30 دقیقه بدون فویل بپزند تا طلایی و خوشرنگ شوند و در صورت نیاز چند دقیقه گریل کنید با توجه به سایز و تعداد بلدرچین ها ممکن است پخت تا دو ساعت و نیم طول بکشد تا کاملا نرم شوندبلدرچین را با نان یا برنج سرو کنید.

دستور تهیه های دیگر

دستور پخت مربای خوش عطر گل محمدی تازه